fredag 19 juli 2013

Denna magiskt vackra sommar, man törs knappt andas om grå vardag



















Men jag kan väl inte vara den enda som mellan snabba dopp i ljumma sjöar efter jobbet och läggdax känner en grå vardagssmak i munnen.
Det är nästan som att häda.
Som att svära i kyrkan mellan alla happy go lucky inlägg på facebook och andra bloggar om flädersaft, solvarma jordgubbar och salta bad.
Mina fläderblommor som jag skulle skörda, var en dag inga blommor längre och således får ni ingen recept på fläder i år!
Men just nu går det bara för runt mellan jobb och hemma.
Man försöker som sagt klämma in kvällsdopp och grillning men jag erkänner; det förtar lite att göra det efter jobbet och dagis!















Det blir liksom lite för mycket vardag över det hela!

Jag vill ha semester, sol, varma stränder, ett salt ljummet hav, snirklande gränder, solkräm och picknickar.
Mest av allt vill jag ha lugn och ro och så långt i från en grå vardag man kan komma!

















Ha en skön fredagkväll. Själv ska jag upp med tuppen och jobba i morgon bitti....igen!



(Egentligen gillar jag ju vår vardag, men kanske i lite mindre dos än nu!)
Nästa sommar då minsann ska jag ta långledigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar