onsdag 1 maj 2013

Inrednings, renoverings och städprogram i TV




Vilka tusan ställer upp på det och bjuder hem Timell, Knacka på, Simon and Thomas eller de engelska inredarna och allt vad de heter?! Vem vill sitta där i TV och visa upp sitt stökiga hem eller alla byggprojekt man inte hinner med.
Så brukade jag tänka men jag har ändrat mig.
Jag skulle till och med numera bjuda in de små engelska damerna som storstädar. Ni får kika in i mina skåp och syna mina fönster. Bara ni städar dem!
Mija Kinning kan få inreda mitt hopplösa TV rum, Timell sno i hop altanen och byta de flammiga förstörda köksluckorna.
Vad ni vill, be my guest och knacka på.
Jag står för maten såklart. Eller ännu hellre reser i väg som familjerna i extreme home make over om ni vill?
Har en del reseförslag om ni känner att er fantasi tryter.
Jag kan överväga att lämna barnen hemma när ni spelar in om ni vill ha action.
Tänk; hur gör vi TV rummet mysigt och barnsäkert och hur kan vi behålla mysighetsfaktorn bland superhjältelekar och sjörövarslag medan slaget pågår irl.

Tänk; hur får vi en hopplöst planerad hall med -70 tals tapeter att fungera i en familj med fem barn?
Hur får vi den dessutom riktigt hemtrevlig fast det står 117 par stövlar innanför dörren som samsas med 333 jackor/kappor i storlek från 4 till 46 år.
Och hur renoverar vi när alla barnen och kläderna är där.

Så numera förstår jag folk som bjuder hem till och med arga snickaren för att få till det hemma.
Be my guest så åker vi till Toscana medan ni går loss!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar