måndag 15 april 2013

Ordningen är återställd; oordningen är här igen.



Om man tappat bort sin kalender är det kaos hos mig. Fick ringa dagis i morse för att se vilken tid eller om barnen ens skulle gå till dagis i dag!
Från början hade jag alltså tagit föräldraledigt som jag sen strök kanske jag ska tillägga, så förvirrad att jag inte vet om jag ska jobba eller inte har jag inte blivit. Än.
Hur jag ska få reda på alla bokade tider vet jag inte, logopedbesök, frissan och sånt.....men mina borttappade glasögon återfanns i alla fall på ett ställe på sjukhuset efter 14 dagar ( inte min arbetsplats dock!) så kanske kommer kalendern fram också...och körkortet och en borttappad nyckel. *gha*


Tack och lov rullade jag rullader häromdagen en lite lugnare kväll efter jobbet. Rullader med parmaskinka och soltorkade tomter i basilika gräddig sås med balsamvinäger..
Rena lyxmaten att ta fram nu efter jobbet.

Att göra minst två, gärna tre rätter under helgen gör i alla fall mina kaotiska veckor lite lugnare på matfronten.

Hur ser era vardagskaos trix ut?

Ha en skön måndagskväll på er, själv ska jag fortsätta leta kalander och nycklar.
// Lena

4 kommentarer:

  1. Ha ha känner igen kaoset.
    Maten ser mycket god ut! / Vivi

    SvaraRadera
  2. Tänk vad man blir beroende av sin kalender... Vilka goda rullader! Kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nästan lite otäckt beroende!
      Men jag hittade den till slut :)

      Radera