fredag 19 april 2013

Leonard Cohen, bubbel , fredagsmys, tvätt och dammsugning


Det har verkligen vänt!
Våren är här, jag ser små små knoppar i rabatterna som träget försöker sig upp.
Solen värmer kanske inte så där jättevarmt ännu, men den inger hopp.
Ljuset är ett annat och hela världen ler på ett annat vis.
Efter en ganska lång tuff vinter på olika vis så har det verkligen vänt.
Och veckan som varit var också lång om än ganska trevlig. Det ska bli oerhört skönt att få sova tills man vaknar av sig själv i morgon. Brukar bli ungefär kvart över sex, halv sju om man har tur och nej det är inte barnen som väcker mig. De sover som stockar, jag har blivit tant och vaknar av mig själv så tidigt helt enkelt.
Men det gör inget utan är ganska stillsamt och trevligt.


Jag unnade mig själv lite vardagslyx denna fredag, hemligheten ligger i den silverfärgade lådan.
Återkommer om vad senare!
Men en himla bra fredagkväll är det.
I lite lagom dosfördelning av bubbel, gott att äta, Leonard Cohen i högtalarna, lite TV mat med smurfarna på skärmen, en maskin tvätt...eller förlåt 4-5 maskiner tvätt.

Livet kan ju inte bara vara glitter och glamour! *hump*

Ha en trevlig fredagskväll på er / Lena

2 kommentarer:

  1. Ser ut som en riktigt mysig kväll ändå, städning till trots.
    Gillar verkligen din blogg och måste berätta det.
    Trevlig helg/ Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack det var en riktigt skön kväll!

      Radera