lördag 22 december 2012

Jag kan göra godis, jag kan! Rockenroll kola

kanske inte så estetiskt men gott, riktig gott.
Jag hade så klart läst fel på receptet så jag hade inte tillräckligt med choklad hemma. så typiskt mig.
Men att försöka glömma bort att göra denna rocken kola fanns inte ( Leo kunde inte säga Rocky road) så efter en sats med ganska sötsliskiga tomteskumsfudge och en sats med otroligt god turkiskpeppar fudge som jag kom på den otroligt smarta idén att hälla i ischokladformer.
Jag säger bara; gör inte det!Häll dem på en form med bakplåtspapper i stället. Fast det kanske är vedertaget och bara något jag inte visste om.



Men vi hade roligt och det är ju huvudsaken, godis...hm det är ju inte så nyttigt i alla fall.
Och det ser ju rätt fint ut ändå i min julskål jag ärvt av min farmor.
Älskar skålen!
De sockrade äpplena killarna gjort och varsin snögubbe i marsipan.


Vår gran på plats med änglar.
Gamla Phu björnen från Disney Land, den enda överlevande från den resans julpynt (det är 14 år sen)han har förlorat en arm, men han lever.
















Som tur är så har jag fått en hel påse med julbröd av min faster Stina. Bullar, matbröd och lite smått och gott.
En för tidig julklapp också, en ny kopp med Muminmotiv.
Just nu minns jag inte vad just den här figuren med massa barn heter, men hon känns helt rätt. Mymlan, Mumlan?
Vi har nu flera av dessa och jag är helt såld på dem!
Den här mamman med alla barn har jag aldrig sett förut, tycker hemskt mycket om den.
Känns lite som jag med alla mina barn, jag är rik.


Nu ska vi göra kväll.
Hoppas ni får en skön söndag // Lena

12 kommentarer:

  1. Svar
    1. tack och hoppas ni fick en skön jul ni med!

      Radera
  2. Hurra för julgodis, så gott! Och fina Puh, som hänger med än! :-)
    Vill önska dig en riktigt skön jul Lena!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har ett kaninhuvud också men det hittade vi inte i år, alltså kaninen från Nalle Phu där bara huvudet är kvar :)

      Radera
  3. Ah, allt julgodis behöver inte vara så perfekt. Tja, inte en massa annat kring julen heller. Huvudsaken är att man är tillsammans och har mysigt. Vilket ni helt klart ser ut att ha! God jul på er. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det är viktigt att komma i håg :)
      Hoppas du fick en fin jul du med med de dina .
      Kram

      Radera
  4. Det är Mymlans mamma som är på din nya muminmugg. Mymlan är storasyster till Lilla My och således är det Lilla Mys mamam också. ;)

    Härligt med rocken roll-kola, njut!

    En alldeles underbar julhelg till dig Lena!
    Julkramizar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack, visste att det var något liknande namn men inte att hon var Mys mamma också.

      Hoppas er julhelg varit fin :) Kram

      Radera
  5. Så mycket gott och mys ni gjort! Ja, tomtefudge är verkligen sötsliskigt.

    Önskar er en riktigt God Jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja bland det sötaste jag ätit men Leo har älskat det!
      Hoppas er jul blev riktig fin :) Kram Lena

      Radera
  6. Massor av gott ni har gjort. En riktigt God Jul önskar jag dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas ni också fick en riktigt god jul!
      Kram lena

      Radera