torsdag 6 december 2012

Bästa pastan och snart är vi i mål

Såklart fick vi en vända med öronvärk och halsfluss nu dagarna innan de ska opereras.
Såklart värkte Carls öra hål och såklart var Leos onda hals halsfluss, så nu står båda på penicillin och utan att överdriva så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta åt eländet.
Bävar för att operation blir inställd, då blir det svårt att försöka se det positiva i det hela.
Tro mig, jag försöker nu fast det är rätt svårt.
Allt blir påverkat, mest killarna såklart som är de som är sjuka.
De missar roliga saker på dagis och har ont eller mår dåligt.
Vi vabbar mycket och sover lite. Ingen bra kombination som ger massa positiv energi direkt och en av dagarna så blev det mat från en stor hamburgerkedja.
Till Kung Carls lycka så delade de ut kungakronor och nu är han spindelkung här hemma.


När örat väl värkt hål var livet ganska kul igen.



Pasta har vi gjort också en dag.
En mycket god och väldigt enkel som gick åt som smör i solen av alla utom Leo som levt på piggelin och varm choklad några dagar.




Ingredienser

1 burk soltorkade tomater
4-5 cocktailtomater
½ paket skinka
1 rödlök
5-6 champinjoner
1 stor knippe babyspenat
3 dl grädde
2 msk kalvfond
smör att steka i
salt & peppar
några kaprisar att dekorera med

Skär och skiva allt i mindre bitar och stek upp innan grädden slås på.
Ha i lite kalvfond
Låt puttra en stund och ha på slutet i den färska spenaten.
Smaka av med salt och peppar
















I dag ska vi försöka ta oss ut i snön en stund om Leo piggar på sig, han är i alla fall feberfri nu och lite frisk luft måste vi få.
Och en kopp varm choklad sen.
Med lite riktig mörk choklad i och så en kanelstång. Gott!


Ha en skön dag där ute i snöyran // Lena


11 kommentarer:

  1. Men åh! Stackar er. Jag känner igen det där, småbarnstiden kan vart så tuff både för små och stora. Min son är nu sju år och det har blivit bättre. Hoppas allt löser sig till det bästa snart.

    Pastarätten du gjort ser väldigt god ut.:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite jobbigt är det just nu, jag ljuger om jag säger annat.
      Men det ska väl vända snart hoppas jag :)

      Radera
  2. Men stackars er, vilken otur med dumma sjukdomar. Hoppas de piggar på sig snabbt. Både maten och drycken ser väldigt gott ut. Jag tror det får bli eftermiddagschoklad här nu istället för kaffe. :-)

    /Anna J

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack, det ska nog bli bra bara de får bort sina fula halsmandlar.
      Vi ör verkligen inne i ett varm chokladstim nu och provar många varianter till min 17 årings fasa. Köp O´boy mamma!" säger han :)

      Radera
  3. Så tråkigt, hoppas verkligen de blir friska så det kan bli operation!
    Choklad med kanel i låter som en smakhöjdare, måste testas.

    Hoppas helgen är bra!

    SvaraRadera
  4. Vilken god pasta rätt och varm choklad är aldrig fel!!! Hoppas dom blir bättre snart!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. varm choklad de här kalla vinterdagarna är helt rätt.

      Radera
  5. Båda mina barn var öronbarn och jag tog hand om dem i stort sett ensam. Det var en mycket tuff tid och jag var så trött att jag trodde att jag skulle gå sönder. Men bättre blev det, inte minst när minsta barnet fick rör i öronen. Halsfluss har jag också haft min beskärda del av. Jag skickar en stärkande kram mitt i vabbandet och hoppas att det snart vänder för er! Kraaam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har redan gjort hela kittet med operation en gång för ett år sen och visst blev det bättre ett tag. NU har tyvärr halsmandlarna vuxit ut igen och de behöver göras om och stoppas in nya rör i öronen på dem också.
      Så vi hoppas det håller sig den här gången.
      Tack för kramen!

      Radera
  6. Ja, pastan ser verkligen ut till att leva upp till namnet. Verkligen supergott ser det ut!

    Fy, för operation och doktorsbesök.

    Kram Malin

    SvaraRadera