söndag 24 juni 2012

Midsommar i Sevalla


















Jag och mina tre söner på midsommarpicknick och dans runt midsommarstången, nej den stora sonen dansade inte.




Rökt lax och räkröra













Röran med parmaskinka, soltorkade tomater och ruccola

























Till vänster ses de små krustaderna med parmaskinka, soltorkade tomater och filadelfiaost.
Till höger de med rökt lax, pepparrot och filadelfiaost toppat med en räka.
Längst bak är räksillen med äpple och rödlök.













Min svägerskas fantastiska kycklingspett som serveras med jordnötssås.








Liten tallrik med ungefär allt på.










Melon och fetaostsallad som min bror lagade. Jättegott till grillat kött.










Recept på rörorna till krustader eller till baguette. Perfekt picknickmat!

Ingredienser med parmaskinka
1 paket filadelfiaost
1 paket strimlad parmaskinka
4-5 soltorkade tomater klippt i bitar.
1 knippe ruccola

Rör i hop. Klart!

Ingredienser lax och räkor
1 paket filadelfiaost
1 paket rökt lax som du skär i bitar
1 dl skalade räkor
1-2 msk pepparrot
1 knippe gräslök

Rör i hop. Klart!









Vi hade en fantastisk dag och solen sken ute i Sevalla.
Det är 40 år nu som de haft denna tradition med traktor och vagn från byn till dansen där picknick intas i det gröna.
Jag har faktiskt varit på de flesta under min uppväxt och med mina egna barn. Det är verkligen midsommar för mig.
Hoppas ni också hade en skön midsommar// Lena




















1 kommentar: