söndag 13 maj 2012

Nyttig snabbmat






Vi har väl alla dagar efter jobbet då det verkligen inte finns tid till matlagning, eller ork.
När man inte planerat eller förberedd och inget finns i frysen att bara värma på.
En del äter fil och mackor, men jag känner att jag vill ha varm i alla fall enkelt lagad mat.
Jag har några räddningsplankor som fungerar hos oss, som både är snabba, nyttiga och goda.
Den här kycklingtallriken är en sådan rätt.
Ofta har jag grillad kyckling i frysen, färdig att bara ta fram på morgonen innan jag åker till jobbet.
När jag grillar en kyckling så gör jag helt enkelt ofta 2-3 stycken och spar den ena. Men i bland inträffar det ju att man inte har det eller att man inte tagit fram den från frysen.
Då köper jag färdiggrillad från affären och serverar med kokt majs, någon sallad och som här lite stekta champinjoner.
Majsen går på 15 minuter att koka, ungefär samma tid som det tar att duka.
Sen ställer jag fram små skålar med olika grönsaker och alla kan ta vad de vill och tycker om till kycklingen.
Keso är riktigt gott att ha till också och mer mättande.

Det här ska nog vi äta någon dag i veckan då jag vet att det är en bråttomdag!
Ha en skön vecka // Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar