onsdag 25 april 2012

Skinkrullader med färskost





De här rulladerna gjorde jag på min födelsedag en god festlig middag mitt i veckan så där när jag fyllde år.
Jag hittade närproducerad skinksnitsel som passade perfekt till denna rätt och även om det är lite pickel att rulla dem så är det ju inte direkt svårt och går rätt fort. Att det också är riktigt gott gör ju inte det hela sämre!

Ingredienser

4-6 bitar skinksnitsel
2 paket rökt skinka
1 paket färskost med kanterellsmak
1 paket Philadelfiaost
salt & peppar
3 dl grädde


Rör i hop färskosten och klipp ner lite strimlad rökt skinka, bara ca två stycken.












Ta köttet och lägg på en hel skinkskiva och bred sedan på av skinkröran.
Rulla i hop och fäst med tandpetare eller cocktailpinne i trä...så klart :)


Stek dem så de får färg och salta och peppra, men var lite försiktig med saltet då skinkan ger rätten en salt smak.
Det blir som en sås av osten som smälter och när alla rullader är stekta så ha i grädden och låt puttra ca 5-7 minuter.
Sen är det klart att servera till pressad potatis eller kanske pasta och en sallad.

Vi hade en trevlig middag sen med fem barn som slickade i sig allt från karotterna och det brukar vara ett gott betyg på maten!

Fortsatt trevlig vecka / Lena








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar