lördag 4 februari 2012

Livet, lycka och blåbärssmoothie






Livet är ju liksom så...en berg och dalbana. I bland är det så kul att det knottrar sig utmed ryggraden av vällust av goda viner, mysiga vistelser, bebisgos, helkul jobb och morgondagg medan det andra dagar är mer fyllt av ögongegg, en övermogen banan till frukost eller ren och skär magsjuka/bakfylla eller ebb i kassan ångest.
När det är bra är det jäkligt bra och när det är illa är det jäkligt illa och där emellan är det...ja vanligt liv.
Och mest består nog livet av de där vanliga dagarna och inte ytterligheterna av dem och kanske är det bäst så. Att alltid gå omkring med knottrande ryggrad eller ångestsmak i munnen kanske inte är det vi egentligen önskar. Men vi behöver de dagarna av båda sort för att uppskatta livet tror jag.
Och när man förlorar sitt liv på något sätt eller då de förändras av olika omständigheter så är det just de där vanliga vardagsdagarna man saknar mest.

Bilden här ovan är från en dag då allt var perfekt, hela familjen var i en liten by i Spanien i höstas, La Fosca.
Det var en dag då det faktiskt regnade och min stora dotter och de små trollen var på promenad mellan skurarna.
Vi pratade om livet, resor vi gjort tillsammans, mat, livet igen, vad hon ska göra när hon slutar skolan. Vi drack fantastiskt gott kaffe i vår favoritbar på stranden och bara var. Lycka, ren och skär lycka på ett stillsamt vis.
Det bästa av allt är att man inte behöver åka så långt bort för att kunna få till en sån där dag. Hon har såklart inte alltid tid att hänga med mig, eller lust.
Men vi lyckas få till några dagar hemma också då vi bara är, jag önskar dock bara att de var oftare.



Min vackra dotter Elina!


I dag vill hon dock inte hänga med mig, det vet jag. Vi ska ha en pulkadag ute i kylan och det är nog endast de små som vill hänga med på det.
Efter en nyttig blåbärs & hallon smoothie är jag redo för dagen!

Ingredienser

2 dl yoghurt
½ dl mjölk
½ dl frysta blåbär & hallon
1 tsk vaniljsocker
Kör allt i mixern och servera.













Ha en trevlig lördag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar