tisdag 3 januari 2012

Lövbiffspasta i vitlökssås med kapris och tomater.



Åter en jäktig dag efter jobbet med diverse missöden i min tidsplanering.
Hämtade barnen från dagis där Carl har visat rumpan för sin fröken.
Hon frågade om han hade blöja ( inte hans ordinarie fröken).
-Nej jag är väl ingen bebis inte! Titta själv då. Sa han och drog ner byxorna och visade rumpan :)
Sprang in i affären och kom ut med pasta och lövbiff, som jag inte hade en aning om vad jag skulle göra med.
Hemma hade jag massa svamp och grädde visste jag, så någon idé hade jag väl ändå.
Men vad jag inte hade var tid, för två mycket trötta barn hämtades hem från dagis. Och hungriga! De började genast bråka och leka panglekar och ja ni kan tänka er nivån på buset.
De fick varsin skål med frysta ärtor och lite majs att knapra på medan jag slängde i hop denna enkla pastarätt.
Det tog exakt 15 minuter från att jag kom in i huset fram till maten var klar.

Ingredienser

½ kg Strimlad lövbiff
3 dl grädde
10 champinjoner, helst färska
3 msk tomatpuré
3-4 hackade vitlöksklyftor
salt
Vitpeppar
Kapris




Stek lövbiffen, champinjonerna och ha sedan över grädden och tomatpuren samt den hackade vitlöken.
Låt koka i hop och ha sedan i de hackade tomaterna.
Smaka av med salt och vitpeppar och servera med kapris som du lägger på efter att såsen är klar.

Så nu ska jag ta mina vilda killar och avstyra vidare vapenlekar.

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar