måndag 19 december 2011

Jag önskar jag kunde visa er hur god den mjölpanerade fläskfilén blev





Men det kan jag inte för kameran la av när middagen blev klar.
Men jag kan ge er receptet och lite bilder på hur den såg ut innan den blev färdig!

Ingredienser

En fläskfilé
2 dl vetemjöl
½ dl salt ( gärna flingsalt med citronsmak)
1 msk citronpeppar
Rör om mjöl och kryddor och panera fläskfilé i mjölblandningen. Om man tar en påse och ha ner allt i så är det bara att skaka.
Stek sedan i smör så köttet blir krispigt.
Inte en bit blev kvar tills kameran var laddad igen, vilket iofs är talande för hur himla gott det var.

Till detta serverade jag en hemkokt ( såklart) potatismos med palsternacka i.
Man kokar bara med 4-5 palsternackor med potatisen men tar upp dem lite tidigare då de blir mjuka fortare.
Rikligt med smör i moset och varm mjölk. Salt och peppar.
Underbart gott!



















Vi fick ju lite snö också i helgen här. I går var det lite taffligt men räckte i alla fall till en liten snögubbe.
I dag är hela världen vit så vi gör nog en till snögumma till gubben som blev så ensam tyckte killarna.
Leo


Carl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar