lördag 12 november 2011

Det är lördag och då äter man pannkakor till frukost mamma!




Det sa min Carl i morse när han hörde att det var lördag.
Vi pratade om lördagsgodis och han fortsatte.

-mamma då vill jag ha hmnnitggkls
-Ehe ja du får visa i affären.
-Men mamma såna där rånjuttorj
-ok, du får visa ( för jag har inte en susning av vad han menar)
-Men mamma säger tvillinbror Leo, små små såna - visar med fingrarna- man äter vill Carl ha, såna råttooj!
-Åh godisråttor, vad bra att du förstod.
-Ja mamma, säger Carl, för du fattar ju ingenting!

Vilken tur man har en brorsa som kan tolka åt en i bland.

Lite suddigt kort men skrattet är så härligt.




















Pannkakor
Ingredienser

3 ägg
6 dl mjölk, gärna den fetare sorten
2½ dl vetemjöl
3 msk smör
salt

Vispa äggen och ha sedan i mjölken. Vispa sedan i mjölet så det blir helt klimpfritt.
Ha i smöret och och saltet och låt stå och svälla ett tag innan du steker små pannkakor som ungarna älskar till frukost.
Servera med skivad banan, lite blåbär och ringla honung över.
God start på en skön lördag!

2 kommentarer:

  1. vad fina killar du har och vad gott det ser ut med pannkakor till frukost. Har du aldrig i något mer nyttigt grovt mjöl i smeten undrar jag dock?
    trevlig helg från Vivi

    SvaraRadera
  2. tack. Jo i bland har jag nyttigare mjöl i men i bland är det gott att äta vanliga pankisar ;)

    SvaraRadera