lördag 3 september 2011

sjörövartårta, jag kan i alla fall dekorera tårtor




Då har hela halva helgen gått i kalasets tecken. Vi går trötta som i koma och när de stora barnen kom hem i går tvingade de mig i säng och jag sov som en stock i två timmar medan de passade sina småbröder. Tack älskade stora ungar! Nu orkar jag lite till, i alla fall kilarnas 3års kalas.
Febern var helt borta när vi vaknade i morse, om än lite matt.
Maken handlade på väg hem från jobbet så en sak mindre på listan.
Sen efter det misslyckade tårtresultatet i går blev det så klart färdiga tårtbottnar, ja jag menar någon måste ju tjäna pengar på det också.
Så fram med marsipanlock på rulle och så dekorerade jag en pirattårta som jag var otroligt nöjd med.
Min stora tjej trodde inte det var jag som gjort den, men det är det. Förutom dödskallemärket min man skar ut i vit marsipan.
Tårtan med en dinosaurie kanske var lite mindre lyckad, men tiden rann i väg och ja med god vilja så kanske man ser att det är en vasstandsdinosarie ? I alla fall var sönerna nöjda och tårtan var jättegod. Fylld med citronfromage och björnbärssylt.
Killarnas stora intresse är som ni kanske förstår dinosaurier och sjörövare och lyckan var fullkomlig då de fick en riddarborg i dag där vasständerna kan jaga de onda sjörövarna som de också fick i paket.




Leo vill att vi ska sjunga mer hurra hurra hurra!
Carl och deras nya borg


















I morgon ska jag blogga om den hemgjorda bearnaisesåsen jag gjort i helgen ocn den gamla klassikern jag inte ätit sen -80 talet: flygande Jacob.
Men det får vänta till i morgon, för nu väntar John Blund.
Vi ses i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar