fredag 2 september 2011

jag kan inte baka :(





Verkligen jag kan inte ens göra en sockerkaka. I dag fyller mina killar tre år. Alla är trötta då förkylning och öroninflammation går runt runt och jag har varit uppe minst 15 gånger i natt.
Men så fick jag någon snilleblixt och tänkte " va f-n hur svårt kan det vara".
Stora dottern skrattade så hon grät då hon hörde mina bakplaner och mindes alla misslyckade bakhistorier genom åren.
Letade reda på ett tårtbottenrecept på nätet och hittade en sockerkaksform som ett hjärta.
Som test tänkte jag göra den, då själva kalaset är i morgon- om vi är friskare.
Men självklart ska vi ha tårta i kväll med.
Men som ni ser på resultatet...det blir en sväng till affären och köpa tårtbottnar. Igen.






























Jordgubbssallad och vaniljkesella blev det i alla fall till födelsedagsbarnens frukost och den blev i alla fall god!






























carl 3 år

Leo 3 år



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar