fredag 30 september 2011

Hemma från Barcelona

så då var vi hemma igen efter äventyret i Barcelona. Haft en helt fantastisk semester som var bättre än vad jag nog trott innan, trots en del små missöden.
Men Barcelona var fantastiskt, vill tillbaka.


Hela familjen, ja utom jag- fotografen.



















Jag och älskade stora dottern
















Den lilla byn - la Fosca- vi hyrde hus i var soft, underbar och hade en lugn strand och ett varmt ljuvligt hav 50 meter i från vårat hus, så avståndet var perfekt.






















Staden strax utanför - Palamos- var bedårande, snirkliga gränder, fantastisk mat, massa mysiga affärer och hotellet som vi bodde på en natt var ett hotell jag blev kär i och kan rekommendera till alla. Hotell Trias, om ni har möjlighet, bo där!
Ett klassiskt vackert, stilfullt hotell med mycket god mat. Deras frukostbuffé var enastående.
http://www.forkandpillow.com/es/hoteles/hotel-trias#foto

















Vi åt massa god mat förstås och våra tre åriga tvillingar älskar numera musslor, bläckfisk, olika oliver och allt vi sa var tappas.
De stora barnen åt också allt med god aptit och såklart vi vuxna med.
Den här Paellan vi åt i la Fosca är nog den bästa jag någonsin ätit.














Deras skaldjur var ljuvliga
















massa fräscha frukter och grönsaker att handla hem.





Skönt att äta "hemma" i trädgården i bland.












Snart kommer mer god vardagsmat i bloggen igen. Ska bara tvätta upp allt och komma i fas i vardagen först!
Nästa vecka bjuds det både på mustig köttgryta med höstkantareller och bacon, helstekt limekyckling i ugn samt pasta med rivna morötter, tomater, kapris i gräddsås.

Välkomna då!

2 kommentarer:

  1. Välkomna hem. Ser fram emot mer smarriga vardagsrecept. De jag lagat hittills har inte gjort mig besviken :)

    // Tack!

    SvaraRadera
  2. Supermamman fortsätter göra vardagen till fest!

    SvaraRadera