onsdag 7 september 2011

10 minuters matig mango och räksallad med ris





Häromkvällen fick jag massa ris över som jag sparade i kylen till dagen efter när jag visste att vi skulle ha väldigt ont om tid.
På vägen hem köpte jag en stor burk handskalade räkor, självklart kan man skala själv men jag sa ju att jag hade bråttom och den här sorten på glasburk är riktigt goda jämfört med dem i plastburk.
Blandade riset med räkorna, en mango skuren i bitar ( när det inte är säsong för mango köper jag fryst tärnad), ett hackat grönt äpple, några tomater, och rätt finskuren sallad. Rörde ner creme fraiche och majonnäs och några droppar av Georgia Peach and Vidalia Onion Hot sauce. Men lite Tabasco går också bra om man vill ha lite styrka i smaken.
Smaka av med salt och peppar.

Salladen brukar jag variera med vad jag har hemma; gurka, majs, hackad paprika eller annat salladsgott

Gott och perfekt mat att göra av överblivet ris.
Vi hade så bråttom att jag glömde ta kort på den helt färdiga salladen, men ni får hålla till godo med dessa bilder.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar