måndag 8 augusti 2011

vegetarisk gudomlig pasta med färska grönsaker på 30 minuter




I dag var vi trötta när vi kom hem efter en lång dag på dagis och jobb. Hungriga och sugna på något gott, men fort.
Ingen orkade handla heller och inget var förberett då jag jobbade i går kväll och kom hem sent.
Det fanns det massa tomater hemma och en burk paprika i olja, vanlig röd paprika, en zucchini,oliver fyllda med vitlök.
Jag fräste först paprikan, både den grillade och den vanliga ( har gjort denna rätt utan grillade paprikor och det blir gott det med) med tärnad zucchini och sedan pressade jag ner tre vitlöksklyftor och lät sjuda en stund.
Lade åt sidan och hettade upp cocktailtomaterna, hade i 5 dl grönsaksbuljong, lite örtsalt och svartpeppar och en tesked socker och lät att sjuda i hop innan jag sedan hade i zucchini och paprikan. I vanliga fall har jag chili i men i dag var den slut, hade därför i några teskedar pepparsås med en toutch av persikosmak i. Jättegod men man kan ha chili eller tabasco också om man vill ha lite sting i såsen.
pastasåsen fick sedan sjuda på lagom värme tills pastan var klart.
Otroligt lätt att laga, rätt billigt och ljuvligt gott!
Jag hade en bit mozzarella hemma som jag smulade i den varma pastan så den blev lite mjuk. Serverade också skärbönor och de vitlöksfyllda oliverna till.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar